Časté dotazy

  • Co mi přinese spolupráce s Vámi?

    S našimi klienty budujeme dlouhodobou spolupráci vedoucí ke snižování nákladů za energie. Neustále sledujeme vývoj burzovních cen a vývoj trhu s energiemi. Vždy Vás budeme informovat o nových produktech, včas Vás upozorníme na končící smlouvu a následně doporučíme nejvhodnější řešení pro domácnost, firemní maloodběr, ale i pro velkoodběratele. Etický kodex je pro nás samozřejmostí.
    Věříme, že spolupráce s námi pro Vás bude přínosem.
     
  • Kolik mě bude stát změna dodavatele elektřiny/plynu?

    Změnu dodavatele za Vás kompletně zařídíme a to samozřejmě zcela zdarma. Nemusíte ani obíhat žádné pobočky a ušetříte tedy nejen finance, ale i svůj čas.
     
  • Kolik si účtujete za konzultaci?

    Naše služby jsou pro všechny zcela zdarma.
  • Jak dlouho změna dodavatele trvá?

    Doba potřebná pro převod je závislá na výpovědním schématu u Vašeho stávajícího dodavatele. Výpovědní schémata jsou též různá u jednotlivých produktů stejného dodavatele. Nejčastější výpovědní lhůta jsou 3 měsíce. Platí ovšem, že výpověď začíná běžet prvním dnem následujícího měsíce.
     
  • Na plynoměru je spotřeba počítána v m3, ale v ceníku je cena za 1MWh. Jak se mám dopočítat výsledné částce?

Přesný převod závisí na hodnotě spáleného tepla, která se určuje průběžně, podle chemického složení plynu. V zásadě lze počítat s přepočtem 1m3 = 10,55 kWh = 0,01055 MWh
Při výpočtu z ceníku si ale dejte pozor na fakt, že něktěří dodavatelé ve svých cenících (a to platí u elektřiny i plynu) uvádí pouze ceny za dodávku, nikoliv za distribuci. Též je třeba započítat stálý měsíční plat, který zejména při nižší spotřebě může hrát zásadní roli v celkové ceně za dodávku.

  • V televizi říkali, že mohu ušetřit změnou dodavatele a i distributora..

    Informace o změně dodavatele i distributora je pravdivá, ale jen z části. Dodavatele samozřejmě změnit můžete a obezřetným výběrem dodavatele opravdu ušetříte. Distributora ale změnit nemůžete, ten je určen pevně dle území, kde se nachází Vaše odběrné místo. Jediný způsob jak změnit distributora tedy je, přestěhovat se na jiné distribuční území.
    Informace z médií berte s rezervou a poraďte se s odborníkem. Pozor si též dejte na reklamy jako takové, které slibují nižší cenu, finanční odměnu za podpis dlouhodobé smlouvy atp.. Tyto reklamy Vám ovšem již neřeknou o druhé straně mince, např. o skrytých poplatcích či celkově vyšší ceně za energie.
     
  • Dělal jsem si srovnání v kalkulačce jednoho internetového portálu. Po čase jsem zkusil kalkulačku na jiných stránkách a vyšel mi jiný výsledek. Jak je to možné?

    Toto souvisí s předchozí otázkou. Některé kalkulačky slouží jako marketingový nástroj a tak výsledek může být zkreslený a ceny u některých dodavatelů nemusí odpovídat jejich aktuálně nabízeným produktům.
     
  • Proč bych měl změnit dodavatele, když cenový rozdíl není nikterak markantní?

    Cenový rozdíl je přímo úměrný výši spotřeby. U elektřiny platí, že v průměru 55% (dle distribuční sazby) z celkové částky, jsou distribuční poplatky, které určuje ERÚ a jsou neměnné pro všechny dodavatele. Z celkové částky zbývá tedy méně než polovina pro úsporu ze strany dodavatele. U plynu jsou distribuční poplatky cca 20% a platba za dodávku činí cca 80%.
    Ačkoliv cenový rozdíl nemusí být vždy markantní, odpovězte si na jednoduchou otázku: "Dává Vám smysl platit za energie více, než musíte?" Obě komodity, elektřina i plyn, jsou od všech dodavatelů naprosto stejné, proč tedy kupovat stejné zboží za vyšší cenu?! I zdánlivě nepatrná úspora v řádech několika set korun, se během několika let nastřádá do slušné částky. Jedno rčení říká: "halíře dělají talíře".
    Krom nižší ceny můžete získat změnou dodavatele i různé slevy, bonusy, věrnostní programy, lepší zákaznický servis a mnoho dalšího, co nový dodavatel svým klientům nabízí.

     
  • Jak se mění cena za energie v průběhu smluvního vztahu?

    Cena za distribuci je určena Energetickým Regulačním Úřadem vždy na kalendářní rok. Cena za dodávku se může v průběhu roku měnit. Zde záleží na zvoleném produktu. Většina dodavatelů nabízí smlouvy na dobu neurčitou, u kterých všeobecně platí, že cena se mění dle aktuálně platného ceníku a smlouvy na dobu určitou, kde ve většině případů je cena garantována (fixována) po celou dobu platnosti smlouvy (ovšem jsou i vyjímky, kdy je smlouva na dobu několika let, ale cena se Vám může průběžně měnit). Veškeré informace k jednotlivým produktům Vám poskytnou naši konzultanti.
     
  • Pokud změním dodavatele, bude mi vyměněn i elektroměr/plynoměr?

    Rozhodně ne. Elektroměr i plynoměr má na starosti distributor, nikoliv dodavatel. Proto při změně dodavatele elektroměr i plynoměr zůstává stejný. Též se nemění ani četnost či termín odečtů. Taktéž se nemění hlášení a řešení poruch.
     
  • Když změním dodavatele, budou mi chodit dvě faktury (jedna od dodavatele a druhá od distributora)?

    Ne. Vyúčtování za energie Vám i nyní zasílá pouze dodavatel a zahrnuje v něm i poplatky za distribuci.
     
  • Jak je možné, že různí dodavatelé mohou mít i výrazně nižší cenu, oproti majoritnímu dodavateli/výrobci?

    Na celkovou cenu má vliv jak cena za MWh, tak i stálý měsíční plat (u některých dodavatelů i další měsíční poplatky). Někteří dodavatelé mohou mít nižší cenu za 1 MWh, ale kvůli vyššímu stálému měsíčnímu platu mohou být i dražší než Váš současný dodavatel (toto platí zejména u nízkých spotřeb). Cena za jednotku je dodavatelem stanovena na základě nákupní/výrobní ceny a marže.
    Nedejte na obchodníky, kteří Vám ukazují jen cenu za 1 MWh. Naši konzultanti Vám vždy předloží celkovou kalkulaci, kde se projeví stálý měsíční plat a i případné další poplatky.
     
  • Aktuálně mám smlouvu platnou do konce roku 2015. Kdy Vás mám kontaktovat ohledně výběru nového dodavatele?

    I pokud jste momentálně vázáni smlouvou na dobu určitou, kontaktujte nás co nejdříve. Výpověď u smluv na dobu určitou musí být podána s časovým předstihem (až 3 měsíce).  U smluv na dobu určitou se vždy prodlužuje závazek, nikoliv cena. Může se Vám tedy stát, že pokud současnou smlouvu včas nevypovíte, Váš závazek bude prodloužen o další rok, dva či více, dle podmínek Vaší smlouvy, ale cena pro další období může být mnohem vyšší.
    Kontaktujte nás, projdeme s Vámi podrobnosti Vaší aktuální smlouvy a poté Vás kontaktujeme ve chvíli, kdy již bude možné navázat spolupráci a s dostatečným časovým předstihem, abychom bez problémů splnili výpovědní schéma Vaší smlouvy. Též se může stát, že Váš dodavatel změní obchodní podmínky, anebo například navýší cenu například za stálý měsíční plat a díky tomu budeme mít možnost vypovědět Vaší smlouvu dříve a bez sankcí.
     
  • Minulý týden mě obchodník jedné dodavatelské společnosti přesvědčil, abych podepsal smlouvu, že s nimi ušetřím, ale teď jsem zjistil, že tato smlouva není tak výhodná, jak sliboval, protože mi zatajil, že kromě stálého měsíčního platu budu platit ještě další měsíční poplatek. Co mohu dělat?

    Obchodníci některých společností nejsou vázáni etickým kodexem a mnohdy neposkytnou veškeré informace a klient zjistí, že mu něco zatajili, až z vyúčtování, které ovšem obdrží až třeba za rok, kdy už ale běží platnost smlouvy. Naši obchodníci vázáni etickým kodexem jsou a vždy Vám poskytnou kompletní kalkulaci a veškeré informace.

    V případě uzavření Smlouvy mimo prostory obvyklé k podnikání Dodavatele je Zákazník oprávněn od Smlouvy odstoupit v souladu s § 11a odst. 2) energetického zákona ve lhůtě do 5 dnů před zahájením dodávky elektřiny. V případě uzavření Smlouvy prostřednictvím komunikace na dálku je Zákazník oprávněn od Smlouvy odstoupit v souladu s § 1829 odst. 1) občanského zákoníku ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí první dodávky elektřiny.

    Kontaktujte nás, rádi Vám s odstoupením od smlouvy a s výběrem nového dodavatele pomůžeme.

  • Jaký je rozdíl mezi přepisem a změnou dodavatele?

    Přepisem se rozumí změna majitele odběrného místa (prodej, úmrtí, pronájem, či libovolný přepis z jednoho majitele na jiného). Změnu dodavatele může provést majitel odběrného místa nebo osoba k tomu zmocněná a to maximálně jednou za 6 měsíců (přednost ovšem mají ustanovení Vaší aktuální smlouvy o dodávkách energií).
     
  • Jak poznám, že mám správně nastavenou distribuční sazbu?

    Distribuční sazba je určována podle spotřebičů, které používáte k vytápění či ohřevu užitkové vody. Informaci o Vaší distribuční sazbě naleznete ve vyúčtování za elektřinu. Špatně nastavená distribuční sazba Vás může ročně zbytečně stát i několik tisíc navíc. Proto je velmi důležité, abyste při konzultaci měli u sebe vyúčtování za energie.
     
  • Vlastním výrobní halu kde odebírám z vysokého napětí. Dokážete vytvořit návrh i pro tento typ odběru?

    Ano. Je-li trafostanice ve Vašem vlastnictví, samozřejmě pro Vás návrh vytvoříme. Pokud trafostanice má jiného majitele, budeme k vytvoření návrhu potřebovat i souhlas se změnou dodavatele od vlastníka trafostanice.
     
  • Některé portály slibují změnu dodavatele přes internet. Jak to funguje u Vás?

    Našim cílem je Vám pomoci s celkovým snížením nákladů na energie. Proto preferujeme alespoň krátké osobní setkání, abychom mohli zjistit, zda máte nastavenou správnou distribuční sazbu a hodnotu jističe, jaký je předpoklad spotřeby v dalším období, zda-li chystáte technologické změny atp.
     
  • Vývoj cen elektřiny a plynu:


     
Zemní plyn - graf cenyElektřina - graf ceny